Stage Riccione 2022

Het was ondertussen 3 jaar geleden dat we nog eens op stage waren geweest, omwille van de gekende reden, maar dit jaar zouden ze ons niet meer tegenhouden! Zaterdagavond, 2 april, vertrok de bus om 19u richting Riccione, Italië. Om 10u ’s morgens kwamen we aan bij het Poker Hotel, waar ze ons na 6 eerdere bezoeken reeds goed kennen. In de late namiddag liepen we de lange busrit uit ons lijf tijdens een eerste rustige training… op het strand! ’s Avonds zijn we met iedereen een korte avondwandeling gaan maken in de –op dit moment van het jaar- stille binnenstad van Riccione. Na een nacht in een bus deed een gewoon bed weer deugd!

Goed uitgerust konden we maandagochtend aan een iets stevigere training beginnen. Onder de uitstekende begeleiding van trainers Benny, Brecht, Patrick, Wout, Dries en Sören en met de zon boven ons hoofd konden onze atleten aan hun conditie werken en leerden ze heel wat nieuwe loop- en stretchoefeningen kennen. De trainingen in de ochtend gingen door op de atletiekpiste van Riccione, op 30 minuten wandelafstand van het hotel. We vertrokken telkens om 9u30. Een team van het Rode Kruis vatte iedere keer post tijdens onze trainingsmomenten om snel hulp te kunnen bieden indien iemand zich zou kwetsen. Behalve wat zakjes ijs uitdelen voor de quadriceps van Egon en de kuit van Ruben, hebben ze gelukkig niet veel werk gehad! Om 12u keerden we terug naar het hotel voor onze lunch. Nadien hadden onze atleten een vrij moment om opnieuw klaar te staan voor de volgende training om 16u. De training in de namiddag deden we telkens op het strand. Lopen in het zand is zwaar, maar is voor atleten die soms last hebben van hun scheenbeenvlies een zegen. Dat konden Ella en Olivia alvast bevestigen! ’s Avonds waren we telkens vanaf 19u30 welkom in het restaurant van het hotel voor het avondeten. Maandagavond hadden Brecht, Wout, Dries en Paulien een aantal spelletjes bedacht waarbij verschillende teams het tegen elkaar konden opnemen. Teams Woody de Slak, Ricci, Malena & Vriendjes, De Guapo’s en Swakke deden hun best om het meeste punten te halen met enkele fysieke spelactiviteiten vlakbij het hotel. Team Swakke trok die avond aan het langste eind!

Dinsdag hebben we enkel in de voormiddag getraind op de piste. In de namiddag kon iedereen genieten van een vrij moment tot aan het avondeten. Een aantal atleten nam de fiets, enkelen gingen shoppen of naar het strand. ’s Avonds namen de dezelfde teams van de dag voordien, het opnieuw tegen elkaar op in een quiz, georganiseerd door Brecht, Paulien, Dries, Wout en Ruben. Deze keer won team Malena & Vriendjes het spel!

De volgende dag stonden er terug 2 trainingen op het programma. 2 atleten konden jammer genoeg niet alle trainingen meedoen. Max had bijzonder veel last van keelpijn en een stevige hoest, Yade had dezelfde symptomen. Hun Corona-tests waren gelukkig negatief, maar leuk is anders. ’s Avonds speelden we spelletjes in het hotel. Weerwolven was populair en zorgde voor veel plezier!

Op donderdag splitsten we de groep op in 2 voor de training in de ochtend. De atleten van Kris, Jens en Guido gingen naar de piste, de cadetten en scholieren gingen naar het strand om hun training af te werken. In de namiddag was iedereen terug vrij tot ’s avonds. Na het eten volgden 5 korte acts die gebracht werd door elk team en waarmee de laatste punten gescoord konden worden. Team Malena & Vriendjes scoorde in totaal de meeste punten en was de eindwinnaar. Ze kregen de eer om de titel van de stagefilm te verzinnen. Na de acts volgde een kleine fuif waar iedereen enkele uurtjes uit de bol kon gaan op de muziek van DJ Dieter.

Vrijdag, de laatste en meteen ook de warmste dag van de week, deden we nog 2 trainingen. Nog 1 keertje afzien op de piste tijdens de voormiddag en ‘s namiddag op het strand en in de zee! Tradities zijn er om in ere te houden en dus gingen we vrijdagavond na het eten met iedereen iets drinken in de Irish Pub. Een alcoholvrije cocktail of een frisdrank voor de atleten en een welverdiende Duvel voor de trainers om de week mee af te sluiten!

Na een korte nacht moesten we zaterdag om 7u de bus op richting Tienen. We keken terug op een mooie en succesvolle stage: zo goed als iedereen heeft alle trainingen kunnen meedoen en er zijn geen zware kwetsuren geweest. Het weer was zalig goed en de groep kon het bijzonder goed vinden met elkaar! Bedankt aan Benny, Patrick, Soren, Brecht, Dries, Wout en Ruben voor de fantastische begeleiding! Hopelijk zijn we opnieuw vertrokken voor een hele reeks jaren zonder onderbreking. We kijken met iedereen alvast uit naar volgend jaar! Bedankt!